2012. szeptember 25., kedd

Beköltöztem! Valamint, mit csinálok egy héten?


Hello ismét mindenkinek!

Picit megkéstem a blogírással, rengeteg hasznos dologgal töltöttem el az időmet. Lehet részletekbe számolok be, de az is megeshet hogy elfelejtem.

A múlt hetem javarészt a betanításról szólt. Voltam Sannervilleben, Cuvervilleben és ma mutatták be Démouvillet. Nagyon király dolgom lesz, és a projektem nagyon tetszik.

Hétfőnként Sannervilleben kezdek. D.e. Európa országait fogom prezentálni hetente a sannerville-i gyerköcöknek. Kifestőkkel, videókkal, zenékkel, ahogy tetszik rám van bízva, de franciául kell megoldanom az egészet. Kedden ugyanezt csak Cuvervilleben. Mindennap délben az étkezőkben dolgozok. Minden nap másik helyen (a három lehetséges hely közül valamelyik) Itt a gyerekeket kell átkísérnem a suliból az étkezőbe és itt felügyelni hogy normálisan emberi módon egyenek, viselkedjenek, ne dobálják a bagettot meg ne locsolják egymást vizzel és a stb.. mert ezt szeretik, csinálni fogalmam sincs miért :D 

Hétfőn és kedden ebéd után a könyvtárban dolgozom. Hétfőn Sannervilleben kedden Démouvilleben. A kissebb gyerköcökkel van ilyenkor dolgom. Ez a program nagyon tetszik, hogy minden héten a gyerköcöknek a könyvtárba kell menniük, ki kell venniük egy könyvet amit elolvasnak vagy aki nem tud olvasni, annak az anyukája/apukája felolvassa és a következő alkalommal vissza kell vinnie. Meg szeretnék szerettetni a könyveket a gyerekekkel és hogy a jövőben szokásukká váljon a könyvek használata. Ezen időszakban egy számomra szimpatikus könyvet kell felolvasnom nekik. Van ilyen mesesarok is. Egyedül Sannervlle-ben nem dolgozom egyedül, a többi helyen igen. Eddig még nem olvastam fel mesét, mert katasztrófa lett volna sztem. 

Szerdánként nincs suli az alsósoknak, helyette animációs nap van, amikor nem formális tanulási módszertanos programokat (memória fejlesztés, kézügyesség fejlesztés stb) csinálunk a gyerköcöknek. Itt hívatásos animátorok dolgoznak. Nos mivel ezt csak szakképzett emberek csinálhatják, EVS-es projektesek nem, ezért fizetnek nekem egy animátoros képzést, amit tudok honosítani M.o-n is. A mentorom utánajárt :) Úgyhogy nagyon szuper, mert hivatásos animátor leszek, ha sikeresen leteszem a vizsgáimat (miért ne tenném, csak franciául kell megcsinálni...) gyakorlattal! Szuper! Nagyon örültem neki, mert szeretem ezt csinálni. Gergővel is amikor dolgoztam (igen Geri, most itt rólad van szó) nagyon tetszett akkor is ez az animátoros dolog a gyerekekkel.

Csütörötök délelőttöm szabad, csak ebédtől kell dolgoznom illetve délután Cuvervilleben informatika szakkört tartok. A wordöt és az inernet csuda kalssz dolgait fogjuk mindig vizsgálgatni.

Pénteken pedig d.e. a szervezetemnél ha van aktuális program akkor kell besegítenem a rendezvényszervezésnél, program szervezésnél. Déltől Démouville a gyerekekkel egészen délutánig este pedig 20-ig Sannervillebem a tizenévesekkel lesz animátori feladatom :) majd kitalálok valamit. Szerencsére egy animátor sráccal dolgozok JB-vel (ejtsd: zsíbí) (Jean-Baptisttal) aki nagyon királyul csinálja ezt a feladatot. Annyira jó pedagógiai érzékkel van megáldva! Nagyon jól csinálja és jó hogy ezt csinálja, látszik hogy imádja a munkáját. Szóval vele dolgozom Sannerville-ben tőle lesem el az animátori feladatok fortélyait :)

Minden nap csak hogy teljes legyen a hetem, délután Démouvilleben dolgozom, ahol a gyerekeket kell lefoglalnom napközi után amíg nem jön értük valaki.



Októberben kezdődik meg az egyetemen a francia nyelvoktatás. Én tuti kezdő csoportba kerülök, hiszen brutális volt a teszt amit írni kellett... (csak 2 órás szint felmérő volt... csak 2 órás...) és néha azt sem értettem mi van (ez alapján sorolják be a haladókat is, az én tesztem könnyű javítás lesz az biztos)

És októberben el kell utaznom egy teljes hétre az animátoros képzésem első részére. Több részből áll, mert végül is ilyen "távoktatásos" jelleggel épül fel és teljes hetes órák vannak szakaszonként. Majd többet írok róla ha már ott leszek és látom hogy működik.



Majdnem elfelejtettem! Hiszen a blogom címe is erre utal. Hát beköltöztem. Nem lakok már fogadócsaládnál (bár nagyon megkedveltük egymást, ugyh vasárnaponként vacsikra hivatalos vagyok vacsikra) hanem beköltöztem. A Cuverville-i családom segített mindenben. Annyi mindenben te jó ég! A fürdőszobától kezdve mindent kitakarítottunk közösen (nem írok tovább semmit, mert bírtam az előttem lakó srácot, mivel nyáron voltam itt 1 hetet és találkoztunk és jóban lettünk) tényleg bírtam, ugyh annyit mondok: keveset kellett port törölni :) és a konyha fürdőszoba is tök tiszta volt! :)

Huh hát röviden és tényleg röviden! ennyi :) A többit apránként pótolom a jövőben egy-egy visszatekintéssel :)

1 megjegyzés:

  1. Reni! Nagyon tetszik, hogy a könyvtár ennyire népszerűsíti az olvasást a gyerekek körében! Ha itthon fogsz ilyesmivel foglalkozni, jó lenne elterjeszteni ezt a trendet, mert szerintem a mai gyerekek nagy része még könyvet sem fogott a kezében, csak iPadet... Remélem még sok ilyen sikeres projekt lesz születőben :) Puszi
    Zsófi

    VálaszTörlés