2012. október 4., csütörtök

Kagylóhalászat, Sannerville-i séta és kagylófőzés :)


Nehezen megy ez a blogírás :) nem rázódtam még bele :)

Nos, kezdjük a kagylóhalászattal!!! Jocelynnek felajánlották, hogy elmehetek velük kagylót halászni, ugyanis nem szeretik a piaci kagylókat meg a boltit, mert nem tudják mikori és a kagyló frissen jó. Ezért maguk szerzik be. Jocelynne férje a moule-t (remélem jól írtam) buvárkodással szerzi be, valamint a coque-t (amin én is ott voltam) az apálynál kell kigereblyézni a homokból. :)

 na így kell gereblyézni :)


Reggel 6kor kelltem, 7-kor indultunk Sannellesbe. Itt egy 1,5 km-t gyalogoltunk befelé ahol megtaláltuk a tökéletes kagylólelőhelyet. Kapirgáltunk keresgéltünk, találtunk. Hopp jött a dagály, de még milyen gyorsan!!!! ugyh kifelé menet sétáltunk és keresgéltünk. Így töltöttük el az időnket 8:45ig. Mert addigra a tengerszintje olyan gyorsan növekedett, hogy visszatértünk a kocsihoz és a frissen beszerzett coque-kat elszállítottuk :)

a frissen beszerzett coque-ok és egy kis bébi rák :)



















Annyira gyönyörű volt az egész! Teli holdnál mentünk ki és még látni lehetett a holdat amikor kiértünk a terepre, végig nézni ahogy a nap felkel, a tengerparton és ahogy a tenger újraéled egy új napon, eszméletlenül szép és fantasztikus élmény volt számomra :)


A kagylóhalászás után, elmentünk a Caen-i piacra :) annyira jópofa ez a piac! :) mindenfajta zöldséget, gyümölcsöt megkaphatsz valamint van sajtpiac is, meg minden amit megakarsz szerezni. 

Meg is vettem a téli csizmámat, 20 euroért :) ahh első látásra beleszerettem :) a csizmába is meg az árába is. (és milyen jó meleg!!!!) Itt tök mindegy hogy a piacon veszed-e meg a csizmát, vagy a drágább boltban, nincs rá garancia mint otthon. Ez csak otthon ilyen nagyon menő dolog. Annika is meglepődött, hogy nálunk a Deichmann-ban fél éves garanciák vannak. Náluk nincsenek ilyen lehetőségek :) és Franciaországban sincsen. Ha nem jó vegyél újat.
A piac a folyó partján van (ez autóút és közlekedési hely, de ilyenkor lezárják) és a parton rengeteg csónak és vitorlás hajó van kikötve, mivel könnyen eltudnak jutni a tengerig :) 15 km mindössze :)



Piacozás után, mivel gyönyörű idő volt (ez itt Normandiában ritka pillanat és ha adódik ki kell használni) elmentem sétálni Sannerville-ben. Megnéztem a templomot meg azt a kevéske hirességet ami itt akadhat ezen a picinyke helyen. Keresgéltem, hol találok egy parkot ahol tudok olvasni vagy ilyesmi. Az egyetlen egy hely a városházánál (otthon ez: faluháza) szóval franciául "Mairie"-nél találtam meg a számomra legideálisabb helyet. Almafák picinyke park a gyerekeknek, játszótér, akkor az itteni nagyon felkapott játékhoz tér (nem tudom a nevét, de golyókkal próbálnak eltalálni egy kihelyezett másik golyót, ami különbözik a többitől és az nyer, aki-é a legközelebb esik (még ilyen klubbok is vannak ehhez a játékhoz). Én az almafás mezőbe ültem le és franciát tanultam. Meg kerek egy órán keresztül feküdtem a fűben és néztem a felhőket. Baromi jó volt :)







Este visszamentem Jocelynnekhez Cuverville-be mert vacsorára meghívtak és megmutatta hogy kell megfőzni és elkészíteni a különböző kagylókat :)
Hatalmas élmény volt ez számomra :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése