2012. december 27., csütörtök

Boldog Karácsonyt! Joyeux Noël!


Boldog Karácsonyt kívánok minden kedves ismerősömnek és 

családomnak utólag is!


Bár, nem töltöttem otthon a karácsonyt, nem voltam szomorú. Nagyon örülök, hogy megismerhettem egy új kultúra karácsonyi hagyományát. A francia karácsony elképesztő :)

20 órakor kezdődött a vacsi. Aperitif: mely tartalmazza a kis falatkákat (amiket imádok!) lazacos, sonkás és minden finomság. (ezeket mind mentem magamnak otthonra ötletek terén)
ez 1 óráig tart. pezsgőzgetés, falatozgatás.



21 órakor hozzák az előételt, itt a libamáj számít tradicionálisnak. Így libamáj kis salátával tálalva (szintén kicsikék, olyan franciásan) eszegetés, beszélgetés

22kor tálalják a halakat. itt is hal volt valami isteni szósszel megspékelve, és zöldséges rizspogácsával :)


23kor főétel. picike kis csirkecomb krumplival. a krumpli rétegesen van megsütve, mint otthon a rakott krumpli, csak valami isteni szószben sütik meg, amitől az egész nagyon finom lesz :)

éjfél után, normanidai specialitás: a fagyi! de nem akármilyen :) almás fagylalt, alma darabkákkal és calvadossal nyakon öntve tálalják. ez is picike kis gombócka. Azért kell, hogy lenyugtad a gyomrod és az főétel után kínálják mindig. 

1órakor a gyerekek fenn voltak a szobában, játszottak, megérkezett a Pére Noël (per noel) a gyerekeknek: petit Papa Noël (pöti papa noel) magyarul: a télapó :) negyed 2kor ajándékbonotgatás :) huuuu én is kaptam de sok mindent! pedig nem is számítottam rá :)



Kaptam katicás plüsst, amit ha beteszel a mikroba 2 percre, meleg marad 3 órára (mondjuk én ezt a részét kevésbé fogom használni, kipróbáltuk jó volt, de nem tartom biztonságosnak h mikrozott plüssökkel aludjak)  :) 2 gyönyörű párizsi albumot :) az egyik a templomok, a másik a sétányokról szól! rengeteg képpel és gyönyörűek :) kaptam egy fotóalbum alapanyagot, amit nekem kell fotóalbummá varázsolnom EVS projektem végén! :) csokoládékat (belga csokit, és francia csokit) és egy párizsos kis kézitáskát ami illik a kabátomhoz!



Mondanom sem kell, mennyire meglepődtem! Hogy a fogadó családom ennyi mindent adott, és az a vicces hogy nem mondtam sosem de pont terveztem ilyeneket a jövőben beszerezni :) Nagyon meghatódtam. Én ajándékba saját készítésű kiskanalakat gyártottam, monogrammal ellátva :)

2 óra után, sajtok tálalása :)

3 óra: desszert!: amit a koordinátorom és mentorom egyben készített :) imádom a sütijeit! mondanom sem kell, a legjobb magyar brióst ő csinálta meg :D de Hanna az egyik magyar lány, akivel együtt járunk franciára, mondta h valóban jobb itt a magyar briós, de neki otthon a francia bagett jobban ízlik :D ilyenek ezek a dolgok :D

fél 4kor és elmentem aludni :D de fél 4-4 körül szolgálták még fel a kávét, teát, forró csokit, ami elmaradhatatlan az étkezések után :)

Röviden ennyi :)
Nekem nagyon bejött a dolog :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése