2013. június 3., hétfő

Gazdag volt ez a mai nap :)


Hogy mitől volt gazdag a mai napom?

Értékes embereket ismertem meg ismét az életemben :) Szeptembertől csatlakozom (bár virtuálisan már csatlakoztam) a szegedi Suska közösséghez.

Hogy mi is ez a Suska?
bővebb info itt: http://suska.hu/ 

De én hogyan élem meg ezt?
Egy közösség, ami a bizalmon és a kölcsönös segítésen alapul. A hétköznapi élet segítésére jött létre. Amilyen tehetséggel vagy megáldva, amit kaptál az élettől és ha van belőle oszd meg mással. Suskáért. Valakinek ha sok krumplija van, megosztja a közösséggel, és a kapott suskákat becserélheti valamire, amire szüksége van. A suska nem forint, nem pénzérték. Nem pénzbeli értéket képvisel, hanem a termék szolgáltatás értékét. Egy óra munka 60 suskát ér, 10 mindig a szorzó. 

Valaki kiviszi a kis lekvárját, én például francia órát tudok nyújtani kezdő szinten és fotózást. Már van is 2 tanulóm :) Matilde és Marica. Ez nekem is jó, mert az órák készülésével én is átismétlem a nyelvtant és is tanulok ezzel és segítek nekik is. Egy átlagos nyelvtanár drágább, de így nekem is megéri (hiszen nem vagyok tanár) nekik is megéri anyagilag és mindneki jól jár. A szerzett suskáimat pedig beválltom arra amire szükségem lesz a jövőben. Lehet német órákra például :) 

A suskát mi teremtjük és mi éltetjük. Ez hatalmas előny a forinttal ellentétben. Vannak olyanok, akik a számláikat éppenhogy kitudják fizetni, de így a suska piacon tudnak vásárolni olyan dolgokat, amiket forintért nem tudnának.

Szimpatikus a rendszer és ismerem azokat is akik Szegedre hozták a Bp-i mintájára :) Helgával akkoriban már csere-bere dobozoztam a lelkészségen.

Örülök, hogy vannak ilyen kezdeményezések :) Én is lelkes leszek tőle és jó adni és jó kapni is :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése