2013. május 31., péntek

Hogyan legyek jó animátor?

Ez a kérdés mindig megfogalmazódik a fejemben mióta itt vagyok. Elvégre animátorként vagyok itt önkéntes és az ehhez szükséges szakképzést is megkapom a BAFA-t. 9 hónap után egészen belejöttem ebbe a melóba. A nyelvet is jobban értem bár még beszélni mindig hibákkal beszélek. Nagyon várom azt a pillanatot, amikor folyékonyan és jól fogok kommunikálni :) Ez élőkörnyezetben még 6 hónapot igényelne de már nincs ennyi időm és az augusztust is magyarul fogom végig beszélni, ha itt lesznek Árpiék.

Ma csúcsot döntöttem a gyerekfoglalkozásokon. Ugyanis a gyerekek választanak animátort a foglalkozások miatt. A kicsit 14-en jöttek :) olyan kis édesek, és hát nem meglepő mint lány :D és imádják a programot amit viszek nekik. Mindig csinálok saját készítésű színezőket festők alkotásai alapján. Közben röviden elmondom ez melyik ország stb... de nyílván ebből semmi nem fog nekik megmaradni :) 


A nagyok okoztak meglepetést. Ugye mindig zsonglőrködöm velük, de most mondták, hogy ezt unják csináljunk valami mást. Egyébként is a zsonglőrködés 5-6 főt tudott magával ragadni, mert annál többel nem tudtam foglalkozni. Így rájuk bíztam. Elvégre a képzésen is tanultuk, hogy ilyenkor ha nem tetszik nekik a program mondják meg mi legyen, utána eldöntöm, hogy oké a dolog vagy nem. Elmondták, a francia fogócskát szerették volna játszani. ( vipera, róka meg a nyúl? segítsen valaki ki ha nem jól emlékszem :D ) nekem a színek maradtak meg és kész. Szóval belementek, oké csináljuk.... 27 embert érdekelt a dolog, meg is lepett. 27 gyerekkel foglalkoztam és baromi jó érzés volt. Kiválasztottam a csapatkapitányokat, kioszottam a szalagokat és leültem és néztem őket. Még el sem fáradtam :D néha igazságot kellett tenni, de hát ez belefér, a sérült gyereket meg el kell látni, mert futás közben rosszul esik. :) De kevésbé fáradtam el, mint a zsonglőrködésben és 5x annyi gyerekkel is foglalkoztam :D Szóval köv. alkalommal is keresek valami sportot, jól megfuttatom őket és ki lesznek fáradva. Zsonglőrködni eleget zsonglőrködtünk akkor :)

Boldogság :)))


A cikk címre visszatérve, mindig vívódok a kérdéssel. Szeretnék jó animátor lenni, de még sokat kell tanulnom úgy érzem. Főleg a kommunikáció a nehézség forrása, de meg kell oldani.

Akinek van hasonló tapasztalata írja meg kommentben! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése