2013. március 18., hétfő

Mi-Parcours, azaz Angouleme-ben jártam megint


Hát elvileg nem itt lett volna, de jó páran megkaptuk azt a lehetőséget, hogy ismét Angouleme-ben tölthessük az EVS tréningünket, mint szeptemberben... Bevallom, szívesebben mentem volna Nihm-be :)

A lényeg, hogy 1-nap út. 1 nap út vissza és összességében 2 nap a tréning. Bár lehet negatívan hangzik, de inkább maradtam volna otthon :D Normandiában ugyanis akkora hó esett le a tréninges idő alatt, hogy bezártak a sulik, nem volt nyitva semmilyen üzlet, ugyh vakáció lett volna egy kicsit. Állítólag ha esik is hó az max 20 cm-es de Jocelynnek sem tudták megmondani, sőt ők nem is emlékeznek ilyenre, hogy lett volna ekkora hó mint most. Charline megmutatta fényképeket :D COMBKÖZÉPIG ért neki a hó :D (alacsonyabb nálam 15 cm-rel) de az akkor is nekem is térdig érőő lett volna!!! :D De ahogy jött, úgy el is olvadt a hó...

Ilyennek indult hétfőn amikor indultam a vonatra, ez estére már 40 cm-re nőtt és másnap már nem nyitott ki semmi. (na  erről maradtam le)


Szóval Angouleme, napsütés, 10 fok, virágzó fák, friss levegő :) A képzésen a YOUTHPASSról volt szó (EVS után kapunk egy ilyet) és az EVS utáni elképzeléseinkről jövőinkről. Sokakat érdekelt, a "hogyan maradjunk Fr.o-ban rész?" de rengetegen csalódtunk ebben. Kiscsoportokba lettünk osztva és csoporton belül kellett beszélni erről (tréner nélkül) így csak az elképzeléseidet tudtad megosztani, de valós realis infokat nem igen kaptál. 

és míg Normandiában és Magyarországon a hó lebénított mindent én Angouleme-ben sütkéreztem :)


Akiket nem ismertünk, azokkal nem volt meg az hogy "jaaaj ismerkedjünk nagyon össze" klikkesedés támadt, akik ismerék egymást az arrival-tréningről, azok nagyon nagyon örültek egymásnak és élménybeszámolókat tartottak. Mert ennyire volt elég a 2 nap. Ha több lett volna biztos másképpen alakult volna. De Annikáékkal élmény volt minden perc :)

Portugál, magyar, olasz, német eszmefuttatások franciául és angolul :)

szlovák - magyar barátság :)

Annika paprikája... nem bírtam ki, hogy ne harapjak bele mint az almába :)))))

Német, magyar, ukrán, szlovák, olasz, spanyol, portugál, török csapat :)

Annikának még Tokaji is volt a birtokában (akár csak egy paprika) persze dugó húzó nem volt nálunk, késsel próbálkoztunk, sikeresen, de szörnyű volt nézni is :D A lényeg, hogy Annikánál több hungarikum volt mint nálam :D gyorsan tanul a lány :)


Interjú. Hát amikor rám került a sor, és mondtam hogy minden jó és semmi gondom sincs, a tréner felnézett rám és ezt kérdezte "Melyik szervezet ez?????? :D " ugyh nagyot derültem én is a dolgon :D

Hazafelé 3 átszállással jöttem vissza :) Tourn-ban volt 40 percem az átszállásra, mert elvileg 20 lett volna, de elértem ST pierre des corps-ban egy hamarabbi Tourn-i vonatot, mert a TGV hamarabb ért be 3 perccel :) Így Kiszaladtam kicsit Tourn-t is megnézni :) 

Tours, vasútállmás és a városháza közötti sétálóutca fotós kiállítással :) Jókor jó helyen, jó időben :)


A Tourn- Caen-i vonat tele volt, nem tudom hol felszálltak még többen és leült szembe velem egy férfi. Kihagyott a szívdobogásom kb... amikor kitette az asztalra az éppen ovasandó könyveit. Első reakció "Mit keres nála a könyvem?" Második reakció "Reni, az nem a te könyved" ÚRISTEN FRANCIA NYELVTAN! :D megszólalok magyarul, mire a mellettem ülő összes francia kicsit megrémült, hogy semmi francia kérdés után kérdezősködök idegen nyelveken. A srác is meglepődött, először nem értette a kérdést :D majd másodjára megkérdeztem, hogy "Te is magyar vagy? " mire leesett neki, hogy pont (sztem a vonaton az egyetlen) magyarral szembe ült le :D és erre nem jöttünk volna rá, ha nem pakolja ki a könyvét, vagy én az enyémet :D 

Elbeszélgettünk gyorsan ki mit csinál az életben :) Informatikus, programozó és a cége küldözgeti mindenhova. A francia nyelvtudása miatt alkalmazták és biztatott nagyon arra, hogy a franciát tanuljam meg, mert otthon kinyílik a munkapiac előttem ezzel a nyelvvel. Ugyh plusz motivációt adott ez az egész a célomhoz. Megtanulni franciául, jól. 

Én szeretnék otthon maradni, szeretnék otthon dolgozni még ha sokan hülyének is tartanak. Ez a srác nevezzük Lacinak, nem tartott hülyének, ő pont mondta, hogy végre még valaki. 

Nagyon bízom benne, hogy az életemben nem véletlenül következnek be a dolgok és amilyen gördülékenyen jött össze Franciaország az EVSsel, annyira remélem hogy célja van ezzel az életnek az életemben a jövőre nézve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése