2013. május 5., vasárnap

Ismét hétvége! Tehát U T A Z U N K!!!! :)

Észbe kaptam, hogy már csak 4 hónapom maradt a projektemből. 3 hónap múlva jönnek Árpiék. 8 hónapja élek Franciaországban. Tehát amilyen gyorsan telik az idő, olyan gyorsan kell összekapnom magam utazás terén. A tél elmúlt, a francia nyelvtudásom már elég jónak mondható, szóval fel a hátizsákkal és a fényképezőgéppel, irány szétnézni Normandiában! Hol is lakom valójában.


Mai utazásom állomáspontjai a következőek voltak:

Pont l'Éveque, ahol igazán de igazán finom sajt készül. Egyszerűen imádom, mint a Camembert és csak 35 km-re van Sannerville-től :)







Természetesen most sem utaztam egyedül, ismét Karol volt az egyik útitársam, a másik Annika szokott lenni de ő ma nem tudott jönni, a többiek mindig változnak de ma senki nem tartott velünk. Vizsgaidőszak van az egyetemen. De nem csüggedtünk el Karollal, lengyel-magyar két jó barát napot tartottunk (lengyelül: Polski węgierski dwóch dobrych przyjaciół), ugyh ketten vágtunk neki a nagy útnak. A GPS-em lengyelre váltott, és tanulgattam lengyelül visszaúton Karol ragaszkodott a magyar nyelv tanulásához :D Úgyhogy az út alatt sem unatkoztunk :) Sőőőt :) Pont l'Éveque után Cormeilles következett.


Nem rossz, nem rossz, ezután sorra egymást követve minden falu hasonlított a már két említettre. Ezeket nem érte a háború szele olyan durván, mint ahol én lakom így megmaradt az igazi kis régi hangulata :) Másrészt ez már Felső-Normandia határa illetve Felső-Normandia, kicsit más stílusjegyeket képvisel, de sok mindenben hasonló persze :)

És igen, mai napunk főszenzációja következik: Rouen, Felső-Normandia főhadiszállása. Alsó-Normandiáé pedig Caen (mama ezt neked írom most, hogy tudd :) )










Karollal :)









Ugye milyen álomszép hely??? :) Zsibbadnak a lábaim annyit gyalogoltam ma :) De Karollal szerintem tátott szájjal néztük a várost. Hihetetlen volt, hogy nem csak egy kis részét borította a városnak az ó hangulatú házak jelenléte, hanem egészen elfoglalta!!! Mindenhol ez volt! Még a McDonalds épülete is (hál'Istennek) bár a belsejét nem néztem meg... :)
Szóval Rouen... eszméletlen szép volt :) beteltünk a látvánnyal és elmajszoltunk egy szendvicset. Karol csinált nekem is én meg neki grízes tésztát az útra. Ő még hozott kávét is termoszban meg kekszeket. Lengyel-magyar társaság élelemmel ellátva. Kipipálva. :)

Kicsit fáradtabban de gondoltuk miért ne, ha már itt vagyunk nézzünk még meg valamit :D Tehát elővettük azt a jó kis normandiai könyvemet amit még Árpival vettem és szétnéztünk mi esik útba. Neubourgban megnéztünk egy kastélyt kívülről, mert már bezárt, de előtte még benéztünk Elbeuf-be is, ami Rouen után nem igazán pattintotta ki a fáradságot a szemünkből :) 

a nap sofőrje

Elbeuf


boci boci tarka!!! mert otthon is van ilyen :D


a bezárt neuburgi kastély

mert itt már tényleg fáradt voltam


Szóval jövő héten munka után mi is a következő állomás? Hmm szerda és csütörtök munkaszüneti nap!  Marci rettegj, szerdán megyek, fesztiválozunk egyet! :)

és ezt így még eme gyönyörű nap végére:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése